איפור לעונת הרחצה

איך לבחור איפור עמיד במים לעונת הרחצה?

איך לזהות מוצרי איפור עמידים בתנאי לחות ומים? מהו האיפור הנכון לחוף הים והיכן יש לאחסן את מוצרי האיפור בתום השימוש? מספר טיפים יעזרו לכן להראות נפלא בחוף הים, ואפילו יאפשרו לכן להשתכשך במים הצוננים
ג'יג'י אקדמי באר שבע המתמחה בקורסים לאיפור קבוע בבאר שבע, קורסים לקוסמטיקה בבאר שבע, מוצרי קוסמטיקה בבאר שבע ועוד מביאים בפניכן את המידע החשוב:
 
בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר מוצרי איפור עמידים במים והיתרון הגדול הוא שהם גם מכילים מסנני קרינה. אבל לפני שמשתמשים בהם, יש למרוח בנדיבות על הפנים קרם לחות מרגיע שמותאם לסוג העור שלנו. לאחר מכן, גם את המייק-אפ יש להתאים לסוג העור: לעור יבש - מרקם מוצק, ולעור שמנוני מרקם נוזלי. חשוב שהמייק עבור שני סוגי העור יכיל מסנן הגנה, ויהיה על בסיס סילקון, כדי למנוע את הסרתו במגע עם מים. רוב תכשירי המייק אפ כבר מכילים מסנן ההגנה, הקפידו לבחור מייק-אפ עם מסנן הגנה בעוצמה 15-20.
 
בנוסף, יש לקבע את המייק-אפ בעזרת פודרה (על בסיס סיליקון) כדי ליצור מראה מט ואחיד לאורך זמן. מרכיב הסילקון בפודרה יאפשר להיכנס למים ללא חשש שתוסר.
 
ונעבור לעיניים
אזור העפעפיים נוטה במיוחד להזיע. כדי ל"הגן" על מראה הצלליות וכדי שלא תמחקנה במגע עם המים בריכה, או לחות בכלל. יש להניח מייק-אפ עמיד על שטח העפעף, לקבעו בעזרת טלק ורק אז להניח את הצללית. יש להשתמש בצלליות על בסיס קרם.
 
באופנת האיפור בקיץ 2012 הגוון הטרנדי יהיה הצהוב זהבהב. כדי להעצים את הגוון, מומלץ למרוח לצידו צללית בצבע אדום יין. לאחר מכן להדגיש את העיניים באיליינר על בסיס שעווה בצמוד לשורש הריסים. את העפעף העליון כדאי להדגיש בקו עם זווית קלה מתעגלת כלפי חוץ בקצה העפעף. יש להשתמש במסקרה עמידה במים, היא תהיה עמידה גם מול נזקי הלחות.
 
איפור השפתיים
לפני הנחת השפתון יש להזין את השפתיים בעזרת במקלון לחות, על-מנת למנוע פיצוצי יובש. קיימים בשוק מספר סוגי שפתונים עמידים במים (כדאי לקרוא את גב האריזה).
 
לעפעף כל הדרך אל החוף. צילום: אבי משולם, איפור: ירין שחף
 
כיצד לזהות תכשירים עמידים במים ולחות?
תכשירי האיפור העמידים במים מחולקים ל- 3 דרגות
על המוצרים מצוין:
Water Proof - עמידות בתנאי לחות לחוף הים.
Transfer Proof- עמידות גבוהה לשהייה ממושכת בתנאי חום ומגע עם מים.
Water Resistant - עמידות מקסימאלית במים, מתאים גם לשחייה ולשהייה ממושכת במים.
 
איך לזהות מוצר איפור שפג תוקפו?
כמו לכל מוצר, גם לתכשירי איפור יש חיי מדף, כלומר איפור שפג תוקפו הוא מקור אפשרי לתופעת פצעונים, אדמומיות, גרוד, עקצוץ וגירויי העור. אין להשתמש במוצרי איפור שתוקפם פג. אורך החיים של מוצרי איפור בדרך-כלל הם: שפתון - עד שנה, מסקרה - עד ארבעה חודשים, ולפודרה וצלליות - עד שנה וחצי. כל זאת בתנאי שמאוחסנים אותם בתנאים נאותים (מקום קריר ויבש). במרבית המוצרים מסומן תאריך התפוגה. במידה ולא, ניתן להריח את המוצר, אם ריחו רע וצבעו הפך דהוי סביר להניח שפג תוקפו.
 
היכן לאחסן את מוצרי האיפור בעונת הקיץ?
בוודאי לא בארון האמבטיה, שם מוצרי האיפור צוברים לחות. גם בתא הכפפות במכונית מאוד לא מומלץ לאחסן מוצרי איפור, שם הטמפרטורות לוהטות במיוחד. כמו כן, אין לקחת מוצרי איפור בתיק לחוף הים.
 
מוצרי איפור חייבים להיות מאוחסנים ושמורים היטב על מנת שנוכל להפיק מהם את המיטב.
בעונת הקיץ בפרט יש לאחסנם במקום קריר ויבש. ליפסטיק הוא מוצר שמועד לפורענות מאחר ורובו עשוי שעווה, וזאת כדי שימרח בקלות על השפתיים. בעונת השיא של הקיץ יש להניחו בשקית פלסטיק ולאחסן במקרר. גם עפרונות עיניים מושפעים מאוד מלחות וחום. במזג אוויר חם ניתן לשמר אותם בתא ההקפאה. כחמש דקות לפני השימוש ניתן להוציאם ולצייר מעט על כך היד כדי לסגל לטמפרטורת הגוף ואז ניתן לצייר איתם בקלות ובנוחות סביב העיניים.